نوشته شده توسط : ریحانه

انواع تابلوسازی را نام ببرید ؟

  1. تابلو چلنيوم : از يكي از معروفترين و پركاربردترين و پرتقاضا ترين نوع تابلوهاي حال حاضر تابلوهاي چلنيوم مي باشد. در تابلوهاي چلنبوم حروف به شكل برجسته ساخته مي شوند و در آنها نور كار مي شود و مي توانند روي هر سطحي قرار بگيرند و نماي زيبايي را ايجاد كنند. اين حروف از يك سطح پلاستيكي با رنگ دلخواه و لايه اي چلنيوم با قابليت انتخاب رنگ ( نقرهاي، طلايي، مشكي و سفيد) در محيط آن تشكيل مي شوند. در اين نوع تابلو مي توان زير حروف يك نور اضافه هم قرار داد تا باعث بهتر ديده شدن و جذاب تر شدن تابلو مي شود.
  2. تابلوهاي پلاستيكي: در اين نوع تابلو سازي هم همانند تابلوهاي چلنيوم از حروف برجسته استفاده مي شود با اين تفاوت كه براي ساخت حروف از لبه چلنيوم استفاده نمي شود و كل حروف از پلاستيك ساخته مي شوند كه اين كار باعث روشنايي بيشتر تابلو و نوراني تر شدن حروف مي شود. البته اين نكته را هم بايد در نظر گرفت كه اين امر خوانايي حروف را زماني كه از كنار به آنها نگاه مي كنيد كاهش مي دهد. در اين نوع تابلو برخلاف حروف چلنيوم مي توانيد هر رنگي را براي لبه كار حتي برخلاف رنگ حروف انتخاب كنيد. براي زير سازي تابلو هم مي تواند از هر متريالي استفاده كرد.
  3. تابلوهاي فلزي: اين نوع تابلو سازي هم باز هم مبتني بر ساخت حروف به صورت برجسته هستند به مانند حروف برجسته چلنيوم و پلاستيك با اين تفاوت كه در اين حالت حروف نمي توانند از خود نور را عبور دهند و كاملا از فلز ساخته مي شوند. در اين نوع حروف به دليل فلزي بودن حروف براي نصب آنها بر روي سطح از پايه هايي استفاده مي شود كه به سطح پيچ مي شوند. اين پايه ها فاصله اي را ايجاد مي كنند كه مي توان از اين فضا براي قرار دادن لامپ هاي LED و نوردهي استفاده كرد. اگر نمي خواهيد نور دهي داشته باشيد و اين فاصله هم براي شما ناخوشايند است مي توان از حروف فيزي نر و ماده استفاده كرد تا حروف كاملا روي سطح قرار بگيرند.
  4. تابلوهاي رينگي:  اين نوع از تابلو سازي نيز با استفاده از حروف برجسته انجام مي گيرد. در اين مدل از تابلو حروف تركيبي از پلاستيك و فلز هستند. بدين صورت كه همانند حروف فلزي حروف از فلز ساخته مي شوند ولي يك لايه پلاستيك هم نيز در حروف كار مي شود كه باعث ايجاد فضا براي عبور نور مي شود. به اين صورت شما هم زيبايي كار فلزي را در كارتان خواهيد داشت و هم زيبايي و روشنايي رنگ را. اين تابلو يك تابلو خاص به حساب مي آيد و بسيار شكيل و زيبا خواهد بود. همچنين شما مي توانيد نور دهي را از زير حروف هم داشته باشيد و يا از حالت نر و مادگي استفاده كنيد و فاصله زير حروف را پوشش دهيد. در اين نوع حروف مي توانيد علاوه بر اينها از يك لايه پلاستيك در قسمت زير حروف استفاده كنيد كه باعث مي شود تا نوري كه از زير حروف ساطع مي شود بسيار زيباتر و چشم نوازتر باشد.
  5. تابلوهاي ال اي دي (LED) ثابت: اين تابلوها با چراغ هاي كوچك LED ساخته مي شوند و هر طرحي روي آنها قابل اجراست و تنوع رنگ زيادي را دارا هستند. در اين نوع از تابلو سازي مي توان از ۲ تا ۸ مدل رقص نور روي LED ها نصب كرد و يا از LED هاي RGB استفاده كرد. اين نوع تابلوها داراي جذابيت و زيبايي مناسبي هستند.
  6. تابلوهاي ال اي دي (LED) روان: تابلوهاي LED روان در ۲ مدل تكرنگ و مولتي كالر (تلويزيوني) عرضه مي شوند. در راستاي اين نوع از تابلو سازي مي توان هر طرح و نوشته اي را به تعداد نا محدود با افكت هاي زيباي گرافيكي به نمايش گذاشت. در تابلو هاي تك رنگ زمينه كار به رنگ مشكي (توسط LED هاي خاموش ) و متون و نقش ها به رنگ انتخابي شما ديده مي شوند. در تابلوهاي مولتي كالر اما شما شما يك تلويزين كامل در اختيار داريد كه مي توانيد هر تصوير فيلو و طرحي را به نمايش بگذاريد.
  7. تابلو هاي كوچك و راهنماي حكي: اين تابلوهاي تابلو هاي كوچكي هستند كه روي ديوار نصب مي شوند و به عنوان تابلوهاي راهنما استفاده مي شوند. در ساخت اين تابلوها از شيشه به عنوان و زمينه اصلي و قاب از جنس پلكس براي قراردادن نوار هاي LED استفاده مي شود و متن مورد نظر روي آن حك مي شود. براي نوردهي هرچه بيشتر در اين تابلو از هر چهار وجه به آن نور تابيده مي شود. بايد توجه داشت كه طرحي كه در اين تابلوها پياده مي شود تك رنگ خواهد بود.
  8. تابلو هاي استيل : از اين نوع از تابلو سازي بيشتر براي حك كردن نام مجموعه و قراردادن آن در جلوي در ورودي استفاده مي شود. يكي از رايج ترين انواع تابلو هستند كه براي اين كار استفاده مي شوند. اين تابلو ها مي توانند قابدار و يا ساده باشند. مي توان متن مورد نظر را روي آنها حك كرد و يا حروف را روي پلكس برش زد و روي استيل قرار داد. خود استيل نيز مي تواند طلايي و يا نقره اي باشد.
  9. تابلو سازي با لامپ هاي نئون: تابلو هاي نئون تابلوهايي هستند كه از ديرباز مورد استفاده قرار مي گرفته اند و براي همگان آشنا هستند. در اين نوع از تابلو سازي از لامپ هاي نئون با رنگ هاي مختلف و جذاب استفاده مي شود و به علت نور زيبا و رنگي بسيار چشمگير و جذاب هستند.
  10. تابلو سازي بنر: اين نوع تابلو سازي ساده ترين نوع تابلوست كه شامل: اسكلت فلزي، چاپ بنر، پروژكتور (نصب از بيرون) و نصب مي باشد. در اين تابلو به علت انجام چاپ با دستگاه شما مي توانيد هر طرح و رنگي را در تابلو خود داشته باشيد و بدون محدوديت به انتخاب طرح مورد نظر خود بپردازيد. در چاپ بنر مي توان از چاپ هاي مختلف با كيفيت هاي مختلف استفاده كرد و همچنين جنس خود بنر و ضخامت آن نيز داراي تنوع است كه بسته به بودجه و نظر شما قابل تغيير است.


:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

همیشه مرتب کردن لباس و جای دادن وسایل های مختلف در دکوراسیون داخلی خانه کمی وقت گیر و پیچیده است اما با ساماندهی کردن لباس ها و وسایل  با انتخاب رگال ها و قفسه های مناسب می توان تا حد بسیار زیادی از بهم ریختگی و شلختگی خانه جلوگیری کند اگر اهل ساخت کاردستی هستید می توانید این قفسه ها را خودتان بصورت رگال آهنی و چوبی یا ... به راحتی بسازید.

رگال ها و قفسه های مناسب

نیمه دوم سال یعنی چند لایه لباس روی هم پوشیدن ! لباسهای سبک و خنک تابستانی جایشان را با پالتوها و پلیورها عوض می کنند و خوب واضح است که حجم بیشتری را هم اشغال می کنند. اگر شما هم کمبود جا برای لباسها دارید این مطلب را از دست ندهید! وقتی هوا سرد شود وقت خداحافظی با لباسهای رنگی و خنک تابستانی است!  رگال ها و قفسه های مناسب برای اینکه حجم بیشتری از کمدتان را در اختیار داشته باشید می توانید لباس های تابستانی را موقتا از کمدهای در دسترس خارج کنید و به قفسه های داخلی تر منتقل کنید. اما اگر هنوز هم کمبود جا برای لباس های گرم دارید چند ایده شیک برایتان داریم تا راحت تر و منظم تر به لباس هایتان دسترسی داشته باشد.

کمد و رگال زیبا و بزرگ برای جای دادن لباس و وسایل شخصی

اگر هنوز هم کمبود جا برای لباس هایتان دارید، می توانید این قفسه ها را خودتان بسازید

۱ – کتابخانه کیف و کفش

اگر قفسه های کتاب قدیمی دارید که دیگر به کار نمی آیند، چرا از آن ها به عنوان جای کفش و کیف استفاده نکنید؟ می توانید با رنگ آمیزی قفسه های چوبی قدیمی این کمد شیک را بسازید(dot)

قفسه بندی زیبا در اتاق برای جا دادن کیف و کفش

اگر قفسه های کتاب قدیمی تان را رنگ کنید به عنوان جای کفش و کیف استفاده کنید

۲ – نمایشگاه کوچک لباس در اتاق

کمدها لباس های زیبا را از چشم همه پنهان می کنند، اما نمایشگاه در عکس مثل ویترین یک بوتیک شیک اتاقتان را زیبا می کند. رگال ها و قفسه های مناسب برای این قفسه مخصوصا برای طراحان لباس خیلی مناسب است، چون می تواند سلیقه پوشش و ست کردن لباس شان را نمایش بدهد!

این قفسه مخصوصا برای طراحان لباس خیلی مناسب است

 

۳ – فضای گوشه ای این مدل قفسه ها را می توانید در گوشه ای از اتاق قرار بدهید، بخاطر عرض کم فضای کمی را اشغال می کنند و می توانید در طبقه های آن از وسایل تزئینی مثل مجسمه و تابلوهای کوچک هم استفاده کنید. این مدل قفسه ها مخصوصا برای قرار دادن انواع کیف مناسب هستند.

این مدل قفسه ها مخصوصا برای قرار دادن انواع کیف مناسب هستند

 

۴ – رگال متحرک

اگر اهل مهمانی هستید و لباس های مجلسی زیاد دارید این رگال مناسب خودِ خودِ شماست. طیف رنگی متنوع حتی می تواند لباس های شما را به شکل یک آیتم تزئینی در اتاقتان دربیاورید. برای مهمانی بعدی هم خیلی راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که چی بپوشید(dot)

اگر اهل مهمانی هستید و لباس های مجلسی زیاد دارید این رگال مناسب خودِ شماست

 

۵ – کمد همه کاره

اگر از کمدهای شیشه ای یا کمدهایی که فضای باز دارند خوشتان می آید، کمد همه کاره می تواند یک گزینه برای شما باشد. مزیت این کمد این هست که هر جور پوشیدنی مثل لباس، کیف، کفش و حتی زیورآلات می توانند جای مخصوص خودشان را داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

راهنمای خرید رنگ مو مرغوب و متناسب با پوست

بسیاری از خانم ها از رنگ مو برای تغییر ظاهر خود و تنوع دادن به آن استفاده می کنند .اگر برای اولین بار است که می خواهید موهایتان را رنگ کنید و اصول انتخاب یک رنگ موی با کیفیت را نمی دانید بهتر است کمی دست نگه دارید و این بخش از دنیای مد نمناک را مطالعه کنید تا با نکات اصولی خرید رنگ مو آشنا شوید.

نکات مهمی که باید قبل از خرید رنگ مو بدانید

اصول خرید رنگ موی مناسب

1. اولین موردی که برای خرید رنگ مو باید در نظر گرفت ، خرید رنگ مویی است که حساسیت ایجاد نکند . مصرف کنندگان رنگ مو می توانند محلولی را که از ترکیب رنگ مو و اکسیدان تهیه شده است را پشت گوش یا در قسمت داخلی بازو برای 48 تا 72 ساعت بمالند . اگر هیچ حساسیتی مانند خارش و سوزش یا دانه های قرمز در طول این زمان ایجاد نشد به این معنی است که نتیجه تست منفی است و فرد می تواند بدون هیچ خطری از رنگ مو استفاده کند . اگر دانه های قرمز به اندازه مشخص بر طبق اندازه جایی که امتحان شده به وجود آمد ، نشانه ای از حساسیت است .

2. مهم ترین عامل در انتخاب رنگ مو، انتخاب رنگمایه ای است که با رنگ موی طبیعی هماهنگی داشته باشد. رنگ موی طبیعی که در گروه رنگ های گرم شامل رنگ های قهوه ای تیره با های لایت های قرمز یا طلایی، قرمز توت فرنگی، بلوند و خاکستری است که ته رنگ زرد دارد . رنگ موی طبیعی که در گروه سرد قرار می گیرد شامل آبی – سیاه، قهوه ای به رنگ قهوه، قهوه ای، خاکستری متوسط، بلوند پلاتینی و خاکستری با رنگمایه نمکی یا فلفی رنگ است . رنگ موهایی که در گروه خنثی قرار می گیرند، قهوه ای کاراملی، بلوندهای ملایم و رنگ های خاکستری گل آلود هستند .

راهنمای خرید رنگ مو اصل و شیک

3. موقع انتخاب رنگ مو ، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به اینصورت توصیف می شود:بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند:روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و ...

4. رنگ موی خود را متناسب با رنگ پوست چهره خود انتخاب کنید چرا که موها بیش از همه به صورت نزدیک است و یک رنگ نا متناسب می تواند چهره شما را پیرتر یا رنگ پریده نمایان سازد، ولی انتخاب یک رنگ مناسب میتواند در عین ایجاد زیبایی صورت شما را طبیعی تر نشان دهد . از رنگ موهایی که خیلی زیاد خاکستری هستند و با رنگ پوست شما تناسبی ندارند، استفاده نکنید . رنگ موهای طلایی نیز برای هر چهره ای مناسب نیستند و باید در مورد استفاده از آنها نیز دقت کنید.

قبل از رنگ کردن مو چه کنیم؟

قبل از خرید رنگ مو بخوانید

1.به موهای خود قبل از رنگ کردن مو نرم کننده بزنید زیرا این کار سبب درخشندگی موی شما بعد از رنگ کردن می شود.

2.موها را از ریشه رنگ نکنید زیرا باعث آسیب موها می شود.

3.قبل از رنگ کردن مو پوست گردن، اطراف گوش ها و پیشانی را کرم بزنید تا در صورت برخورد با رنگ مو نسوزد.

4. ترکیب رنگ های متنوع سبب آسیب بیشتر به موها می شود.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

فواید جنسی ازدواج و اثرات مثبت روحی و جسمی رابطه زناشویی برای مرد و زن

دلایل بسیاری برای داشتن رابطه جنسی بیشتر وجود دارد، حداقل زمانی که رابطه جنسی با کیفیت در یک رابطه درست اتفاق می افتد. فعالیت های جنسی بیشتر مربوط به سلامت جسمی، مانند فشار خون پایین، احساس بهتر، مانند کاهش استرس، و صمیمیت بیشتر و میزان طلاق کم تر مرتبط است.

فواید جنسی ازدواج

فواید جنسی ازدواج

رابطه زناشویی چه فوایدی برای زن و مرد دارد؟

مقدار رابطه جنسی ایده آل

چنانچه مطالعه 2015 نشان داد که سلامت عمومی مرتبط با انجام رابطه جنسی است، اما تنها تا حد معینی .رضایت رابطه به تدریج با یکبار در هفته بهبود یافت، اما بیشتر بهبود نیافت (و در واقع تا حدی کاهش یافت)فراتر از این نقطه.

این عدد هدف نسبتا با میانگین فعلی همخوانی دارد، اما باید به زندگی پر مشغله ما مربوط باشد. با نگاه به تعدد روابط جنسی در دهه 2010، بزرگسالان اکنون نه بار در سال کم تر از اواخر دهه 1990 رابطه جنسی دارند.

براساس گزارشات و نظرات متخصصان میزان متوسط رابطه جنسی در افراد براساس سن آنها به این صورت است:

متوسط بزرگسال: 54 بار در سال (حدود 1 در هفته)

بزرگسالان در 20 سالگی: حدود 80 بار در سال

بزرگسالان در 60 سالگی: 20 بار در سال

که البته این آمار با توجه به توانایی جسمی و روحی فرد متفاوت است.

مقدار رابطه زناشویی

میزان رابطه جنسی در سنین مختلف

فواید رابطه جنسی و زندگی زناشویی برای سلامت جسم و روح :

1. کاهش استرس

تحقیقات نشان می دهند زوج هایی که به طور منظم رابطه جنسی دارند، با شرایط استرس زا بهتر مواجه می شوند. در طول رابطه جنسی بدن ما دوپامین، اندورفین، و اکسی توسین تولید می کند - همه این ها به ، بالا بردن حس خوب و کاهش استرس کمک می کنند. بعد از رابطه جنسی میزان کورتیزول، هورمون مسئول استرس ترشح می شود و استرس را کاهش می دهد.

2. فشار خون را پایین می آورد

انواع تماس فیزیکی و یا صمیمیت می تواند باعث بهبود فشار خون شود. روابط مکرر - حتی اگر سریع باشد - می تواند فشار خون را کاهش دهد و فرد را سالم تر نگه می دارد.

فشارخون

کاهش فشارخون از فواید جنسی ازدواج

فواید جنسی ازدواج و تاثیر آن بر سلامتی

3.بهبود سیستم ایمنی :

با رابطه جنسی می شود با سرماخوردگی وآنفولانزا مقابله کرد ! آنتی ژنی مانند ایمونوگلوبولین در طول فعالیت آزاد می شود که می تواند با سرماخوردگی و حتی انفلانزا مبارزه کند. آنتی ژن بیشتر به معنی مصونیت قوی تر و بدن سالم تر است.

4. ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

رابطه جنسی منظم شانس ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان پروستات در مردان را کاهش می دهد. این عمدتا به این دلیل است که سموم پروستات را پاکسازی می کند که ممکن است در غیر این صورت باقی بماند بعدها مشکلات سرطانی را تحریک می کند. این دلیل خوبی برای داشتن رابطه جنسی مکرر است

برای مشاهده ادامه مطلب " اینجا " کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 8 / 1399 | نظرات ()